donderdag 3 maart 2011

Choco-banana Experience and more...

Ik probeerde een paar heerlijke dingen uit deze week.

Allereerst de chocolade smoothie van Rauw op je Dak. Het leuke van dit recept is dat je het gevoel hebt lekker te snoepen, maar dat het in wezen veel gezonder is dan een glas chocomel!
In een blender 1 banaan, 1 avocado, 2 scheppen cacao, honing en water. Omdat me het lekker leek voegde ik nog wat gemengde noten toe. Zie hier het resultaat! Een heerlijke choco-smoothie, maar wel heel gezond!



Ook maakte ik voor het eerst een recept met knolselderij. Ik weet alleen dat knolselderij door de erwtensoep wordt gedaan, maar voor de rest heb ik geen idee van dit product. We kregen de knolselderij in ons eerste biologische groentepakket (bevalt heel goed!) en dus kwam ik hiermee in aanraking. Dit recept was afkomstig uit het boek 'JAMIE, de basis van het koken' van Jamie Oliver

Nodig voor 4 pers.: 
1 knolselderij
1 bosje peterselie
2 ansjovisjes
2 eetlepels kappertjes
2 eetlepels kleine augurkjes
5 eetlepels creme fraiche
1 eetlepel mosterd
3 eetlepels olijfolie
3 eetlepels wittewijnazijn

Schil de knolselderij met een dunschiller. En maak met de dunschiller lange slierten knolselderij. Gebruik de kern van de knolselderij niet. Snij de peterselie, ansjovis, kappertjes en augurkjes en meng ze in een grote bak. Roer dan de rest van de ingrediĆ«nten erbij. Tot slot nog wat vers gemalen peper en wat zeezout. 

Wij aten het lekker met gerookte zalm erbij! Heerlijke combinatie!



2 opmerkingen:

  1. Heerlijk was het! Dankje Fien voor deze geweldige recepten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik raak geinspireerd hoor, vooral door die knolselderij...

    BeantwoordenVerwijderen