zondag 3 oktober 2010

de vlinder

Vanuit de kamer hoor ik muziek, niet de muziek die ik dagelijks aanzet, nee pianomuziek, klassieke muziek
Ik droomde spontaan weg....
Het is een mooie zomerdag, het is warm, zo'n dag dat je heerlijk zonder jas naar buiten kunt.
Ik hoor de vogels in de bomen fluiten, het teken dat ik buiten ben. Het ruikt hier heerlijk naar zomerbloemen en pas gemaaid gras. Ik laat de warme zon op mijn gezicht schijnen. 
Even verderop zie ik een meisje. Ze is een jaar of 6. Ze heeft een zomerjurk aan en heeft mooie blonde haren. Ze rent. Het lijkt alsof ze iets uit de lucht wilt pakken. Ze komt dichterbij en lacht hardop. Ik zie een prachtige vlinder op mij afkomen, paars met geel. Ze schittert in de zon. Het meisje wil de vlinder pakken, ze rent achter de vlinder aan, langs bloemen en bomen over de heuvels....verder en verder weg..

Ik schrik wakker uit mijn gedachten
hoor de muziek op de achtergrond
en ga verder met schoonmaken..


10 opmerkingen: