donderdag 26 augustus 2010

2-doo-list tip

Sinds kort ben ik weer begonnen met een to-do lijstje. Zo fijn! Ik doe opeens een stuk meer op een dag. Of het lijkt alsof ik meer doe, omdat ik nu zie wat ik doe. Hoe dan ook het is een fijn gevoel. 
Wat ik heb gedaan is een lijstje voor dingen thuis, op werk en overig gemaakt. En dan heb ik de todo-dingen ingedeeld in A-,B- of C-prioriteit. Waar A staat voor: vandaag doen, B voor: deze week en C voor: wanneer er tijd over is. Wanneer alle A's klaar zijn kunnen er nieuwe A's toegevoegd worden of worden de B's een A. 
Is het nog te volgen?
Voor mij werkt het super, omdat ik ook dingen die minder leuk zijn doe. Normaal stel ik die uit, maar nu zie ik dat het een A-prioriteit heeft en kan ik gewoonweg mijn lijstje afwerken. 

Succes!

6 opmerkingen:

  1. Supertip! Ik deed dit eerste echt vaak, maar merk dat het er nu steeds vaker bij inschiet. Ik ga er weer mee beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben dol op to-do lijstjes, vooral op het heerlijke gevoel van afvinken: done!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee, moet ik eerst achter de pc vandaan. Zit daar deze week veel te vaak op. En dan word de lijst ook niet korter.

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @puk Ik heb ook dat ik verdwaal op internet. Ik roep mezelf steeds tot de orde. ...ik heb mijn to-do lijstje in word gezet, ook op computer dus...misschien toch ook een papieren versie aanleggen inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jep, ik doe ook aan dag lijstjes en ik doe ook een heleboel meer dan voor die tijd.
    Ik raad het ook iedereen aan.
    X Yentl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een leuk lijstje. Altijd handig, Lijstjes!

    Een fijne avond. x

    BeantwoordenVerwijderen